Search

Books Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5) Download Free

Mention Regarding Books Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5)

Title:Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5)
Author:Ramlee Awang Murshid
Book Format:Audiobook
Book Edition:Deluxe Edition
Pages:Pages: 547 pages
Published:2011 by Grup Buku Karangkraf Sdn Bhd
Categories:Novels
Books Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5) Download Free
Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5) Audiobook | Pages: 547 pages
Rating: 4.47 | 677 Users | 43 Reviews

Chronicle Toward Books Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5)

Saifudin - Muncul semula dari Tasik Hulu Melaka setelah 6 purnama dalam pengawasan dan rawatan Hang Tuah. Pengambaraan pun bermula ke Negeri Atas Angin untuk memburu Taghut durjana. Pelayaran telah mengundang banyak pancaroba. Namun, dia tetap berazam dan bertawakal memburu musuh yang telah banyak menyesatkan manusia. Raja Roman - Setelah Sang Petala berlepas diri, Taghut terkapai-kapai hilang kesaktian. Lebih mendukacitakan apabila dia kematian permaisurinya... Sutera. Namun, dia masih berazam untuk menghapuskan Laksamana Sunan sehingga ke hujung nyawa. Makhluk Sumpahan - Sang Dewi muncul akibat sumpahan Maharani Pulau Utara sebelum kerajaan itu runtuh suatu waktu dahulu. Sang Dewi menyeru nama Saifudin menerusi lontaran suara naluri. Sang Dewi kerap memerangkap Saifudin ke alam tidak berdinding. Saifullah - Pada abad ke 21 ini, dia memburu sisa kejahatan yang berlanjutan dari tahun 1511. Abid Kamal dan Shahril turut menyertainya kerana Saifullah mirip Saifudin yang pernah hidup pada tahun 1511. Ramlee Awang Murshid - Sutera Bidadari, bukan hanya mempamerkan aksi lasak yang menguja pembacaan, malah turut memanipulasikan emosi kerana karya kali ini menggabungkan kedua-dua elemen yang tidak terungkai sehinggalah ke noktah terakhir.

Present Books As Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5)

Edition Language: Malay URL http://www.alaf21.com.my
Series: Laksamana Sunan #5

Rating Regarding Books Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5)
Ratings: 4.47 From 677 Users | 43 Reviews

Notice Regarding Books Sutera Bidadari (Laksamana Sunan #5)
Sebelum ni pernah ada orang berbicara dengan saya dan mengatakan bahawa tulisan RAM bolehlah dikatakan mempunyai unsur sastera yang agak tinggi. dan saya menggeleng laju seraya memuji bahawa jalan cerita yang ditonjolkan dalam novel-novel beliau hebat, cuma dari aspek bahasa bagi saya masih biasa-biasa.sehinggalah saya membaca novel ini.terus terang saya sudah lama meninggalkan karya RAM (sejak ke Mesir saya jadi kurang membaca buku. jadi, nak pinjam buku RAM pada kawan pun agak keberatan) dan

I hope Sunan and Ratna will get together soon.

RAM memang penulis yang hebat! Membaca novel tulisan beliau ini membuatkan saya sungguh kagum dengan imaginasi dan kreativiti beliau. Bagaimana beliau boeh, menggabungkan elemen sejarah, mistik, fantasi dalam bentuk yang sungguh Islamik. Membacanya membuat kita mengagungkan kuasa Tuhan dan limpahan kekuatan yang dikurniakan-Nya kepada Hamba-Nya yang soleh. Saya kagum dengan kebijakan RAM membuat susunan cerita, lalu menggabungkan cerita dari benua dan zaman yang berlainan dengan begitu baik

Alhamdulillah, terasa sangat bertuah kerana dapat membaca novel epik ini dari salah seorang pengarang yang terhebat di Nusantara. SubhanAllah... Pengarang berjaya membuatkan ratusan (dan mungkin ribuan) peminat menghayati novel kali ini dengan penuh emosi. Pengarang juga telah berjaya mendakwah dengan memilih ayat-ayat suci Al-Quran yang bukan sahaja indah bahkan amat diperlukan di era kini yang tenggelam timbul di dalam kegelapan duniawi. Bagi saya, buku ini juga menggambarkan dunia kita

💜

Done!Kalau abam Sunan cepat benauuu habisnya. Takde pula 'lemau' datang menyinggah..hikhikhikFull review: 14/04/2015Sukar rupanya menjadi sang Laksaman Sunan ni. Ada saja peperangan yang harus ditempuh. Penuh dengan dugaan dan cabaran.Kesinambungan kali ini, Saifudin yang parah dirawat oleh Hang Tuah nun di Tasik Hulu Melaka. Enam purnama berlalu, kesihatan Saifudin makin membaik dan akhirnya, Saifudin memulakan pengembaraannya kembali.Kali ini, tujuannya memburu Taghut. Misi membawa ke Negeri

Sebelum ni pernah ada orang berbicara dengan saya dan mengatakan bahawa tulisan RAM bolehlah dikatakan mempunyai unsur sastera yang agak tinggi. dan saya menggeleng laju seraya memuji bahawa jalan cerita yang ditonjolkan dalam novel-novel beliau hebat, cuma dari aspek bahasa bagi saya masih biasa-biasa.sehinggalah saya membaca novel ini.terus terang saya sudah lama meninggalkan karya RAM (sejak ke Mesir saya jadi kurang membaca buku. jadi, nak pinjam buku RAM pada kawan pun agak keberatan) dan

Post a Comment

0 Comments